Zakaj je dobro jesti lososa

Če neutrudno bežite pred maščobami in jeste zgolj najbolj puste kose mesa in rib, se zdaj končno ustavite in si vsaj enkrat na teden brez kančka slabe vesti privoščite lososa. Za vsak grižljaj te mastne ribe vam ne bodo hvaležne le brbončice, ampak celo telo.

Losos je namreč eden ključnih virov omega-3 maščobnih kislin, ki jih naše telo samo ni sposobno proizvajati, a jih potrebujemo za uravnavanje razpoloženja, normalno delovanje živčnega sistema, koncentracijo in spomin, znižujejo pa tudi raven holesterola ter zmanjšujejo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja ter raka. Poleg tega je losos bogat s kakovostnimi beljakovinami, vitamini D, A, C, B6 in B12, folno kislino in številnimi minerali. Za najboljši prehranski vir omega-3 maščobnih kislin velja divji losos. Ta ima bolj čvrsto meso in skupaj precej manj maščobe od gojenega lososa, a je kljub temu mnogo bogatejši z omega-3 maščobnimi kislinami. Velika večina lososov v prodaji je sicer gojenih, zato bodite pri nakupu pozorni in si, če je le mogoče, privoščite takega, ki ima za seboj gibanja polno življenje na svobodi. Lososovo meso je na pogled rožnato do oranžno rdečkasto, v Maxiju pa vam nudimo tako sveže fileje (že pakirane ali iz ribarnice) kot tudi mariniranega in dimljenega lososa (pri nas je na voljo v fileju ali rezinah). Ta vam bo vznemiril čute, če ga boste ponudili na popečenem kruhu z malce limone. V naši delikatesi pa najdete tudi lososovo pašteto in lososa v pločevinki. Zaradi kratkega časa, ki je potreben za pripravo, je to živilo idealno za sodobnega nomada, ki potrebuje za svoje telo čim bolj kvalitetno gorivo, a za dolgotrajno in zapleteno akcijo v kuhinji nima časa. Začinjenega z limeto in koprom si ga v nekaj minutah pripravite pečenega na žaru ali v ponvi, skuhajte ga na pari, z njim dodajte rižoti piko na i, vmešajte ga v omako za testenine, oblecite v pivsko testo in ocvrite, z njim napolnite palačinke ali iz njega naredite polpete ali namaz. Možnosti je ogromno. Tudi surov je odličen: le poskusite lososov suši ali karpačo. Nikar pa svežega ne pozabite v kakem kotu hladilnika, saj ga lahko v njem shranjujete največ 24 ur.