Ribe, vir zdravja

Ribe so zdravo, lahko prebavljivo živilo, ki poleg beljakovin vsebuje še nenasičene maščobne kisline (omega-3), vitamina A in D ter minerale.

Ribe so zdravo, lahko prebavljivo živilo, ki poleg beljakovin vsebuje še nenasičene maščobne kisline (omega-3), vitamina A in D ter minerale. Strokovnjaki za prehrano pravijo, da bi morali ribe uvrstiti na naš jedilnik vsaj dvakrat na teden. Zakaj? Prehrana, obogatena z ribami, ugodno vpliva na razvoj človeškega organizma, zvišuje psihofizične sposobnosti odraslih in zavira proces staranja. A ne le to, uživanje rib zmanjšuje tudi tveganje za kardiovaskularne bolezni in za nastanek nekaterih vrst raka, sladkorne bolezni tipa 2, astme in osteoporoze. Znanstveno je celo dokazano, da so ribe bistvenega pomena za razvoj človekovih možganov še pred njegovim rojstvom. Zato se jih še posebej priporoča nosečnicam – tudi zato, ker se z njimi znatno zmanjša možnost pojava poporodne depresije.

fish 1387829 960 720

OMEGA-3 MAŠČOBNE KISLINE

Izsledki številnih znanstvenih študij so pokazali, da so omega-3 nenasi-čene maščobne kisline bistvo človekovega razvoja, zdravja in dobrega počutja. Poleg tega so omega-3 maščobne kisline temeljne molekule za izgradnjo in delovanje membran prav vsake celice človekovega telesa. Koristijo imunskemu sistemu in preprečujejo strjevanje krvi, varujejo ožilje, znižujejo skupni ter LDL-holesterol v krvi, vplivajo pa tudi na zniževanje krvnega tlaka. Stanje kroničnih vnetnih bolezni, kot sta npr. artritis in luskavica, se z njihovim uživanjem izboljša. Sicer pa na splošno dobro skrbijo za zdravje las in kože. Pomagajo tudi pri zmanjševanju telesne teže, saj pospešujejo izgorevanje drugih maščob. Diete z visoko vsebnostjo omega-3 maščobnih kislin ščitijo naše telo pred razvojem raka na prsih ali prostati in zadržijo rast tumorja, ko se le-ta že pojavi. Znanstveniki so potrdili, da omega-3 zmanjšujejo mož- nost pojava drugih resnih bolezni, kot je depresija, prav tako pa ščitijo pred srčnim infarktom.

abstract 1238248 960 720

PRIPRAVA RIB

Pri pripravi rib in ribjih jedi moramo biti pozorni, da so le-te čim bolj sveže. Njihova svežina je namreč bistven pogoj za ohranitev vseh zdravilnih lastnosti. Najbolj zdrav način priprave je zagotovo na žaru. Če te možnosti nimamo, jih pripravimo na oljčnem olju ali dušene v lastnem soku. Nikakor pa jih ne pripravljajte ocvrtih, saj jim s tem odvzamete prav vse blagodejne vplive. Za uživanje so zlasti priporočljive globokomorske ribe, katerih meso poleg omega-3 vsebuje tudi jod. Sicer pa so z omega-3 najbolj bogate naslednje vrste rib: Losos, rečna postrv, slanik, sardele in tuna, ki jih najdete sveže ulovljene tudi pri nas v Maxiju.

fish shop 1111293 960 720